Tilmelding generhvervelse

​Tilmeldi​ng generhvervelse​

Vi hjælper med at generhverve

Vi hjælper med generhvervelse til personbil for bilister i blandt andet Hillerød, Helsingør, Frederikssund og omegn.

Regler for generhvervelse

Der er flere regler for, hvordan du skal gøre, når du har fået betinget/ubetinget dom eller et kørselsforbud.

Betinget dom

Ved en betinget dom kan du stadig køre. Du kan tidligst starte med din ansøgning, når du har modtaget en indkaldelse til kontrollerende køreprøve fra politiet. Der vil der stå din sidste frist for, hvornår du skal have bestået din praktiske køreprøve.

Ubetinget dom

Ved en ubetinget dom har du mistet retten til at køre. Du kan tidligst starte med din ansøgning, når din dom er udløbet. Hvis du er blevet dømt for alkohol eller narko, skal du have gennemgået et ANT-kursus (alkohol-narko-trafikkursus), før du kan bestille en teoriprøve. ANT-kursus kan du tilmelde dig til her. Priser fremgår af deres hjemmeside.

For både betinget og ubetinget dom

Både ved betinget og ubetinget dom skal du starte med at lave en tilmelding til vores køreskole. Når du har modtaget en bekræftelse fra os, skal du lave en ansøgning. Den kan du skrive ud på Færdselsstyrelsens hjemmeside. Så vil du kunne downloade denne ansøgning, som du kan udfylde online og dernæst udskrive og underskrive den, inden du tager på borgerservice. Du kan også få en ansøgning på borgerservice og udfylde ansøgningen der.

Husk at tage din indkaldelse til kontrollerende køreprøve eller din dom med til borgerservice sammen med din ansøgning. Når din ansøgning er blevet godkendt, er vi klar til at bestille en teoriprøve.

Som regel, når det er en betinget dom, vil borgerservice kunne godkende din ansøgning med det samme. Men er det en ubetinget dom, skal ansøgningen videresendes til politiet. Der kan godt gå længere tid afhængigt at sagen, og hvor travlt politiet har.​

Har du fået kørselsforbud?

Når du har fået kørselsforbud, må du ikke køre mere. Du kan tidligst starte med din ansøgning, når hele din sag er færdigbehandlet. Du skal have modtaget et brev fra politiet om, at du har fået et kørselsforbud, og du nu må starte på særlig køreundervisning hos en køreskole.

Hvis du er blevet dømt for alkohol, stoffer, for eksempel narko, skal du have gennemgået ANT-kursus og have gennemgået 8 teorilektioner og 8 praktiske kørelektioner på din køreskole.

Ved andre årsager, for eksempel 2 klip indenfor 3 år, skal du have gennemgået 8 teorilektioner og 8 praktiske kørelektioner på din køreskole. Derefter skal din lektionsbog godkendes af borgerservice, før du kan bestille en teoriprøve.

Teoriprøve

Du kan vælge selv at bestille en teoriprøve på borgerservice eller at lade os gøre det. Du skal beregne god tid til din teoriprøve, da der kan være ventetid. Derfor er det en god ide at planlægge, hvornår du regner med at være klar til at kunne tage en teoriprøve.

Du vil modtage en online kode af os, så du kan lave selvstudium af det teoretiske stof. Hvis du har meget svært ved selv at læse op til teoriprøven, kan du tilmelde dig vores klasseundervisning, som foregår hver mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag.

Praktisk køreprøve

Vi får besked fra borgerservice, når du har bestået din teoriprøve. Men derfor vil vi da gerne have en SMS eller en opringning om, hvordan det er gået.

Vi bestiller en praktisk køreprøve for dig – du skal regne med ventetid. Lige så snart vi har en dato til din praktiske prøve, vil vi kontakte dig for lidt øvelseskørsel inden prøven. Vi regner selvfølgelig med, at vi ikke skal lære dig at køre, da du jo har kørt tidligere. Til øvelseskørsel vil vi forklare, hvad der skal ske til den praktiske køreprøve – og hvad de køresagkyndige kigger efter.

Vi ved, at der nok er kommet en del dårlige vaner, vi skal vænne dig af med. Du har måske også lige glemt, hvordan man orienterer sig i trafikken. Vi viser dig lige byen, så du ved, hvor du kommer til at køre til din køreprøve.

På selve prøvedagen vil vi mødes lidt før, så vi lige kan gennemgå alt det tekniske, du skal kunne svare på. Dernæst er der også lidt tid til let opvarmning, før vi kører op til politistationen.

Hvad koster generhvervelse?

Ønsker du en konkret pris på generhvervelse, kan du se alle vores priser her.

Kontakt os gerne, hvis du ønsker mere information om generhverv. Du kan få fat i os på telefon 53 400 400 eller e-mail info@hmkoreskole.dk.​

Se priserne her