​Velkommen til HM Køreskole

Opgradering af MC-kørekort

Opgradering fra A1 til A2 og fra A2 til A

Der findes 3 forskellige typer MC-kørekort, som du kan tage på bestemte tidspunkter. Det mindste kørekort, A1, gælder til mindre motorcykler, og det er dette kørekort, du tager i første omgang, og som kan tages, når du er fyldt 18 år. Herefter kan du dog få opgraderet motorcykelkørekortet til henholdsvis A2 og sidenhen A, og i den forbindelse kan vi hjælpe dig.

Hos HM Køreskole ApS tilbyder vi nemlig opgradering af MC-kørekort, og vi hjælper dig derfor over på en større motorcykel, når du har fået den nødvendige erfaring og alder. Det gør vi i vores forskellige afdelinger, hvor du kan deltage i undervisning i både Hillerød, Frederikssund og Helsingør samt i Viborg, hvis du bor i den anden ende af landet.

Sådan gennemfører du opgradering af MC-kørekort

For at gennemføre opgradering af MC-kørekort fra A1 til A2 skal du som minimum have to års erfaring med at køre motorcykel med A1-kørekortet. Derudover skal du bestå en praktisk køreprøve på en motorcykel i kategori A2.

Har du allerede et A2-kørekort og ønsker at få det opgraderet til A-kørekortet, skal du være fyldt 22 år og have mindst 2 års erfaring med at kære A2-motorcykler. Har du det, kan du tage A-kørekortet ved at bestå en køreprøve på en kategori A-motorcykel. Hvis du er fyldt 24 år, er det ikke nødvendigt med 2 års erfaring med A2-kørekortet. Du kan i dette tilfælde blot bestå køreprøven for at tage A-kørekortet.

Uanset om du ønsker hjælp til opgradering af MC-kørekort fra A1-A2 eller A2-A, så hjælper vi dig med forløbet. Vi tilbyder forberedende undervisning, så du er parat til at skulle op til køreprøven.

Tilmeld dig nu og opgrader dit kørekort til MC

Er du klar til at tage skridtet over på en større motorcykel? Så kontakt os og tilmeld dig et hold til opgradering af MC-kørekort. Så kan du også høre mere om forløbets opbygning og vores priser på opgraderingen.​

Anmeldelser fra Trustpilot​

Ønsker du at komme i gang med at tage køreundervisning til personbil til en god pris, og leder du efter en køreskole nær dig, der har en dygtig kørelærer, som kan hjælpe dig trygt og sikkert igennem dine køretimer? Så er du kommet til den helt rette trafikskole.

Kontakt os

HM Køreskole APS

info@hmkoreskole.dk

Åbningstider

Mandag - fredag: 8.00 - 20.00​

Lørdag - søndag: 10.00 - 16.00​​

Afdelinger​

​HillerødMidt afdeling​en

Søndre Jernbanevej 22 st. tv.

3400 Hillerød

​HelsingørMidt afdelingen